תוכן עניינים

אחסון אתרים – כיצד לבחור את אחסון טוב עבור האתר שלך?

אחסון אתרים הוא חלק בסיסי בכל אתר אינטרנט. בחירת חברת האחסון והתוכנית המתאימות לאתר שלך יכולה לקחת שיקול דעת זהיר. לא כל המארחים נוצרו שווים, ותרצה לוודא שאתה מקבל את כל התכונות שאתה צריך. 

למרבה המזל, אספנו לכם כמה מההקריטריונים החיוניים ביותר. הבינו בדיוק מה אתם מחפשים. כך תהיו ממוקמים בצורה מושלמת להתחיל את האתר החדש שלכם ברגל ימין. 

במאמר זה, נצלול עמוק לתוך 10 קריטריונים חיוניים. בהם, תוכל להשתמש כדי לבחור את שירות אירוח האינטרנט הטוב ביותר עבור האתר שלך: 

  1. הצרכים של האתר שלך
  2. תקופת מנוי
  3. אמינות שרת וזמן פעולה
  4. מדיניות החזרים וערבויות
  5. אפשרויות שדרוג
  6. תכונות ראשוניות
  7. תוספים מוצרים ושירותים
  8. פונקציונליות אתר מסחר אלקטרוני
  9. מחירי הרשמה וחידוש
  10. לוח בקרה

מהו אירוח אתרים ולמה אתה צריך את זה

לא משנה אם זה האתר הראשון או ה-50 שלך. חשוב להבין באופן ספציפי מה אתה מקבל כשאתה קונה תוכנית אירוח . בעיקרו של דבר, מארח האינטרנט שלך מספק לך מקום לאחסן את כל הקבצים והנתונים החיוניים של האתר שלך. בנוסף, הוא דואג לספק את הנתונים האלה לאנשים שמבקרים באתר שלך דרך הדפדפנים שלהם.

המידע המאוחסן עשוי לכלול תמונות, סרטונים, קובצי Hypertext Markup Language (HTML), ואפילו גליונות סגנונות מדורגים (CSS) שאומרים לנושא האתר שלך כיצד להתנהג. אם אתה חושב על כתובת האינטרנט או שם הדומיין של האתר שלך ככתובת רחוב, אתה יכול לדמיין את מארח האינטרנט כבית בפועל. 

כאשר אנשים מנסים לבקר באתר שלך, הדפדפנים שלהם משתמשים במידע זה כדי לאתר את מארח האינטרנט שלך ולגשת לתוכן האתר שלך. ללא מארח אתרים, במילים אחרות, האתר שלך לא יהיה מחובר לשאר האינטרנט.

לא רק אירוח אתרים הוא מרכיב הכרחי בהשקת כל אתר, אלא גם יכול להיות לו השפעה משמעותית על אופטימיזציית מנועי החיפוש שלך (SEO) שלך. הסיבה לכך היא שמארח האינטרנט שלך משפיע על מהירות האתר, האבטחה ועוד. בקרוב נדון בפריטים אלה ביתר פירוט. הנקודה העיקרית היא שמארח האינטרנט שלך חשוב, ולכן חיוני לעשות את הבחירה שלך בזהירות.

כיצד לבחור את שירות אירוח אתרים הטוב ביותר עבור האתר שלך

עכשיו כשאתה יודע קצת יותר על מה שחברת אחסון מספקת, אנחנו יכולים לעזור לך להעריך את האפשרויות שלך. אם אתה רוצה לעזור לאתר שלך להצליח ככל האפשר מההתחלה, תצטרך למדוד כל מארח אתרים שאתה שוקל מול 10 הקריטריונים הבאים.

1. דע מה הצרכים של האתר שלך

כדי להתחיל, מומלץ לשבת ולעשות רשימה של הצרכים שלך. לאחר מכן, תוכל לתעדף אותם בקלות רבה יותר כאשר אתה משווה את הרשימה שלך למה שכל מארח פוטנציאלי מציע. 

אם לאתר שלך יש נישה ספציפית, למשל, תרצה לקחת זאת בחשבון. אם אתה בונה אתר צילום, ייתכן שיהיה עליך לתעדף מהירות ותכונות אחסון. בנוסף, מארחים מסוימים מציעים גם אפשרויות לרשת מסירת תוכן (CDN) עבור אתרים עתירי תוכן. 

אתרי מסחר אלקטרוני, לעומת זאת, עשויים לרצות להתמקד ברוחב פס ואבטחה. למעשה, מארחים מסוימים מציעים תוכניות ספציפיות למסחר אלקטרוני. כמו כן, אל תשכח לשקול איזה סוג (וכמה) תמיכה אתה עשוי להזדקק. 

אחרון חביב, חשוב על מערכת ניהול התוכן שבה תרצה להשתמש עבור האתר שלך. וורדפרס תובעת בגאווה למעלה מ-60% משוק ה-CMS. כך שחברות אחסון אתרים רבות מציעות שירותים המותאמים במיוחד לפלטפורמה . לדוגמה, משתמשי וורדפרס ב-DreamHost יכולים לבחור ב- DreamPress. פתרון אירוח מותאם של וורדפרס שמגיע עם בימוי מקצועי, גיבויים יומיים, מטמון מותאם אישית ודואר אלקטרוני. 

2. אשר את תקופת המנוי עבור חוזי אירוח

חברות אחסון אתרים רבות מציעות סט גמיש של אפשרויות בכל הנוגע לאורך החוזה. סביר להניח שתמצא תוכניות חודשיות ושנתיות, כמו גם תעריפים מוזלים עבור חוזים למספר שנים.

זה אומר שתרצה לחשוב כמה זמן אתה מוכן להתחייב מראש. לעתים,חכם לנסות מארח חדש במשך כמה חודשים כדי לקבל ניסיון ממקור ראשון איתו. מאידך, אם אתה בטוח מספיק כדי להירשם לטווח ארוך יותר, אתה יכול לחסוך הרבה כסף.

מלבד אורך החוזה, מומלץ גם לבדוק שוב את תנאי התוכנית לפני ההרשמה אליה. מארחים מסוימים גם מאפשרים לך לנוע בצורה זורמת בין משכי חוזה ותוכניות. אך הקפד לשאול לגבי עמלות ו/או קנסות רלוונטיים. 

3. בדוק אם יש אמינות שרת וערבויות זמן פעולה

שירות חיוני נוסף שתרצה לחקור הוא מה שהמארח הפוטנציאלי שלך מספק מבחינת הבטחות לזמן פעולה. זה משפיע על מידת האמינות שאתה יכול לצפות ששירות האירוח יהיה. 

"זמן פעילות" מתייחס לאחוז הזמן שהאתר שלך מקוון וזמין למשתמשי אינטרנט ללא בעיות. באופן טבעי, אתה צריך לרצות שהאתר שלך יהיה חי כמה שיותר. והמארח שלך צריך להבטיח משהו שקרוב מאוד ל-100% זמן פעילות.

כמובן, לא כל ספק אירוח אתרים מגדיר את זמן הפעילות בדיוק באותו אופן. לכן, תצטרך לבדוק היטב את מדיניות חברת האירוח הפוטנציאלית שלך כדי לראות מה היא בעצם מבטיחה. אם יש הרבה צווארי בקבוק שמאטים את האתר שלך, אבל הוא עדיין זמין מבחינה טכנית, המארח שלך עשוי לשקול את "זמן הפעילות", גם אם לא. 

אולי תרצה גם לברר כיצד המארח מטפל בכל זמן השבתה. אין ספק שהאתר שלך לא זמין לעתים קרובות אינו אופטימלי כאשר אתה מנסה לבנות קהל עוקבים מקוון. כדי לדעת למה אתם נכנסים, כדאי לחפש ביקורות המעידות על מידת האמינות של המארח מבחינה היסטורית. 

4. אשר את מדיניות ההחזרים והאחריות של המארח

אתה אף פעם לא יודע מה עלול לקרות ברגע שתתחיל לבנות את האתר שלך. עם זאת, זה חכם לבדוק היטב את מדיניות ההחזרים של מארח האינטרנט הפוטנציאלי שלך. אם אינך מרוצה או משנה את דעתך לגבי האתר לחלוטין, יש צורך שיהיו לך אפשרויות.

בנוסף לוודא שאתה יכול לבטל את התוכנית שלך ולקבל החזר, זה חכם להבין מה המארח מבטיח ועל מה הוא לא לוקח אחריות. זה עשוי לכלול הסתכלות על ערבות זמן הפעולה שלו (כפי שדיברנו קודם) יחד עם מסמכי תנאי השירות שלו.

5. הבן מהן אפשרויות השדרוג שלך

"לקרוא את האותיות הקטנות" הוא צעד חכם בכל פעם שאתה חותם על חוזה. זה חל כפליים על שירותים מקוונים. לפני שתיכנס עם תוכנית אירוח, חשוב לוודא שלא תקבל עונש על שדרוג שלה מאוחר יותר. 

אחרי הכל, לפעמים הבלוג או הפודקאסט החדשים שלך עלולים להפוך לוויראליים. ותצטרך להגדיל במהירות כדי לספק לאתר שלך משאבים ומקום נוספים. זה דבר טוב! עם זאת, תצטרך לוודא שתוכנית האירוח שלך יכולה להתקדם איתך, במקום לעכב אותך. 

6. ודא את התכונות העיקריות של המארח

הזכרנו קודם שיש הרבה סוגים שונים של אירוח. אם כבר החלטת מה אתה צריך מארח האינטרנט שלך, תוכל לנווט טוב יותר בשלב הזה. חלק מהמארחים מציעים שירותים כלליים מאוד. בעוד שאחרים עשויים לספק תכונות ספציפיות שיכולות להקל על חייך בהרבה.

כשאתה בוחן את אתר האינטרנט של ספק האירוח, אתה אמור להיות מסוגל לדעת די מהר אם מה שאתה צריך הוא חלק מההיצע שלו. אם אתה צריך לחפור אחר המידע הזה, ייתכן שהמארח לא באמת מתמקד בתכונות העונות על הצרכים העיקריים שלך. 

קריאת ביקורות היא דרך מצוינת נוספת לקבוע אם מארח אתרים נתון יספק את מה שהאתר שלך דורש. לקוחות בדרך כלל מאוד כנים בביקורות מקוונות, אז אתה יכול לחפש הערות הדנות בתכונות שיעשו לך את ההבדל הגדול ביותר. 

7. הערך את המוצרים והשירותים הזמינים של התוספים

ברגע שהאתר שלך פועל, אתה עלול להיתקל במצבים שבהם תרצה להוסיף תכונות חדשות. עם זאת, כדאי לבחון את מה שהמארח שלך מציע במונחים של "תוספות" בשלב זה. 

אם אתה רוצה להתחיל בקטן ולהתקדם ככל שהאתר שלך יגדל, תצטרך לוודא שאתה יכול להביא ביעילות פונקציונליות חדשה מבלי שתצטרך לקפוץ בין חישוקים או להזיז את כל האתר שלך. היכולת לבחור תכונות "א-לה-קארט" פירושה שאתה יכול לעצב תוכנית שתספק את כל מה שאתה צריך (ושום דבר שאתה לא צריך).

רשימת המשאלות הזו עשויה לכלול פריטים כמו אישור SSL או כתובות דוא"ל מותאמות אישית, עליהן נדון לעומק בהמשך. לחלופין, ייתכן שתוכל להוסיף אחסון ומשאבים אחרים מבלי לשנות את תוכנית הבסיס שלך. כך או כך, ביסוס מה אפשרי מראש יכול לעזור לך להימנע מהפתעות לא רצויות בעתיד.  

8. קבע אם המארח תומך במסחר אלקטרוני 

אם אתה בונה אתר מסחר אלקטרוני, חיוני לוודא שלמארח האינטרנט שבחרת יש את כל מה שאתה צריך כדי לנהל חנות מקוונת. זה עשוי לכלול כלי מסחר אלקטרוני מובנים, התקנות בלחיצה אחת של יישומים שימושיים ואפילו אמצעי אבטחה נוספים עבור עסקאות מקוונות. 

לדוגמה, אם המארח שלך אינו מציע אישורי Secure Sockets Layer (SSL), תצטרך לרכוש אישור שעומד בסטנדרטים של שערי התשלום שבהם אתה מתכנן להשתמש. בנוסף, אם אינך בטוח כיצד להגדיר את חזית החנות שלך, תוכל לחפש מארחים המציעים בוני אתרים. או תכונות אחרות שיועילו לפרויקט המסחר האלקטרוני שלך. 

9. ודא כל הבדל במחירי הרשמה לעומת מחירי חידוש

כאשר אתה נרשם לתוכנית אירוח, לעתים קרובות תקבל הנחות על סמך אם אתה משלם חודשי או שנתי. לפעמים, אפילו תהיה לך אפשרות לשלם עבור מספר שנים בכל פעם כדי לקבל הנחה מוגברת. 

מארחים רבים מציעים גם הנחת חידוש. עם זאת, תרצה להיות ערני לדעת מה הם התנאים לפני שתסכים לתוכנית. אתה לא רוצה להיתקל בעליית שיעור בלתי צפויה כאשר אתה הכי פחות מצפה לה. זה לא נדיר שהנחות ראשוניות יפנו בשקט לעלויות גבוהות יותר לאחר החודשים או שנת השירות הראשונים.

10. גלה לאיזה סוג של לוח בקרה תהיה לך גישה

אירוח יכול לפעמים להיות החלק הטכני ביותר בהפעלת האתר שלך. עם זאת, אין צורך להרגיש מאוים. רוב המארחים מספקים לוח בקרה או לוח מחוונים ידידותיים למשתמש. זה המקום שבו אתה יכול להגדיר חלקים שונים של ההתקנה והתוכנה של האתר שלך. 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שיעניינו אותך