תוכן עניינים

פרסום בטיקטוק לעומת פייסבוק – מה עדיף?

פייסבוק נהגה להפעיל את תוכנית המדיה החברתית במשך זמן מה. וזה עדיין עושה זאת, נותרה פלטפורמת המדיה החברתית הנפוצה והמאוכלסת ביותר בעולם. עם זאת, אם אנחנו מדברים במונחים של פופולריות, יש ילד חדש בסביבה! אם הניחוש שלך הוא TikTok , הבנת נכון! אם לא, ובכן, אתה צריך כמה עדכונים! עוד באפריל 2020, האפליקציה עברה את רף 2 מיליארד הורדות ברחבי העולם. מה שחשוב יותר, לפלטפורמה יש יותר מ-850 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם. למרות ששבר כמה שיאים מדהימים במהלך העלייה המטאורית שלו, TikTok עדיין לא מתקרבת לפייסבוק. אבל, אנחנו בהחלט יכולים לומר שיש כוכב עולה באופק ומקום חדש שבו כולם רוצים להיות.

האם TikTok אטרקטיבי עבור משווקים כמו עבור משתמשים רגילים? בהחלט! הפיצוץ של TikTok היה חדשות נהדרות עבור עסקים שונים לצאת לשם ולחקור את מכרה הזהב הזה של הזדמנויות לקידום מותגים, המוצרים והשירותים שלהם. אנחנו יכולים לקרוא ל-TikTok מתמודד חזק באמת בזירת הפרסום במדיה החברתית. אבל האם זה יכול להשתוות מול המלך – פייסבוק, בהתנגשות הפרסום של TikTok נגד פייסבוק שכולם מדברים עליה? בוא נגלה!

TikTok לעומת פרסום בפייסבוק? יש עדיין הרבה מקום לכולם!

TikTok התחילה לאט לאט להתנסות בפרסום עוד בשנת 2019. פורמט המודעות TikTok הגיע עם תג מחיר ענק והיה שמור רק לאלו שרצו להשקיע בגדול. אבל, עם הצגתו של שוק מכירות פומביות של פרסום, TikTok הפך הרבה יותר סביר ונגיש לעסקים קטנים. בדומה לשוק מכירות הפומביות של פייסבוק, TikTok מאפשר למשווקים להתחיל לפרסם עם תקציבים קטנים כדי למקד למשתמשים עם נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין ספציפיים.

במה זה שונה בהשוואה לפייסבוק? ובכן, קודם כל, פייסבוק, הודות לגודלה, רוויה יתר על המידה בפרסומות מכל הסוגים. הם מפריעים לחוות באמת את מה שיש לפלטפורמה להציע. אנשים מתחילים להתעלם מהמודעות, לדלג עליהן, ללמוד היכן הם יכולים לצפות לראות אותן ויכולים בקלות להתעייף מהן. כמו כן, בגלל שיש כל כך הרבה מותגים שמפרסמים בפייסבוק. יריבות יכולה להיות עזה וחסרת רחמים במאבק על זכייה במשבצות הפרסום הטובות ביותר. עם TikTok, בהיותה פלטפורמת שיווק חדשה יחסית, אינך צריך לדאוג מתחרות עזה כדי להשיג את המקום שלך. כמו כן, אותה עובדה פירושה שיש פחות מודעות ב-TikTok, מה שמקל וזול יותר להתבלט ולהגיע לקהל שלך.

עלויות מודעות של טיקטוק לעומת פרסום בפייסבוק

הגורם העיקרי שמכתיב את המחיר לאלף הופעות הוא מה שאתה בוחר כיעד עבור הקמפיין שלך. העלות לאלף חשיפות של תנועה פוטנציאלית ב-TikTok היא בסביבות 3.5 ש"ח, המרות בין 6 ל 10 שקלים, והשיווק מחדש מגיע עד 20 ש"ח עבור 1000 הופעות. בפייסבוק, האסטרטגיות שהוזכרו בעבר יקרות יותר, לפעמים עד פי 20 בהשוואה ל-TikTok. המחיר של מודעות בפייסבוק תלוי בעיקר בנישה שבה החברה נמצאת. אבל, אל תתנו למחיר גבוה לאלף הופעות להטעות אתכם. לפעמים זו יכולה להיות קריאה טובה להשקיע במודעות שלך. פייסבוק מכירה את המשתמשים שלה די טוב ויכולה לספק המרות בקלות.

הזדמנויות פרסום חוצות פלטפורמות

האמת היא שכאשר מדובר בהצגת המודעות שלך בפלטפורמות שונות, אתה לא באמת יכול לנצח את פייסבוק. ה- Metaverse כיום מורכב מפייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ והכי חשוב, אינסטגרם, מה שאומר שתוכלו להשתמש במודעה אחת עם קישור בודד ולהעביר אותה בכל האפליקציות הפופולריות ביותר הללו. מה שחשוב עוד יותר, אתה יכול לבצע התאמות קטנות בפורמט המודעה כדי להבטיח התאמה טובה יותר לפלטפורמה הספציפית ב- Metaverse. כך, אתה משיג נוכחות מותג עקבית באמצעות חווית הצגת מודעות חלקה שתועיל גם לך כמשווק וגם למשתמשים שמקבלים את המודעה. בנוסף, אם אחת הפלטפורמות רוויה יתר על המידה מהמתחרים שלך, אתה תמיד יכול למקם את המודעה בפלטפורמות האחרות שבהן האוויר "צלול יותר". 

אתה לא מקבל סוג כזה של גמישות עם TikTok. עם האפליקציה הזו, יש לך רק כמה מקומות למיקום מודעות – הדף בשבילך והפיד של Discovery. עם זאת, ל-TikTok יש דבר אחד שעובד בשבילו, שאין לפייסבוק עוד – יש לו פוטנציאל אדיר ובלתי מתגבר לוויראליות. 

יש דבר נוסף: אם אתה יוצר מודעת וידאו במיוחד עבור TikTok, אתה תמיד יכול לעשות בה שימוש חוזר בפייסבוק. הרבה חברות עושות את זה ובהרבה מקרים זה עובד מצוין. אבל אתה לא יכול לעשות את זה הפוך. מודעות פייסבוק פשוט לא עובדות ב-TikTok. 

יצירתיות מול חוקים והגבלות

הרגשת פעם שכל המודעות בפייסבוק נראות כל כך משמימות, לא יצירתיות והורסות את חוויית האפליקציה שלך? מגבלות, הנחיות, הגבלות יצירתיות וכללים נוקשים הם כולם חלק מהפרסום בפייסבוק. עם TikTok, הכל עניין של בידור, אותנטיות והנאה. זה מה שהופך אותו לנשימה של אוויר צח בין אפליקציות מדיה חברתית ואותו כלל חל גם על מודעות! מודעות TikTok היעילות ביותר מתחילות להיראות כמו TikTok רגיל.

ב-TikTok, שיטות הפרסום הטובות ביותר קובעות שמודעות לא צריכות להרגיש כמו מודעות. במקום זאת, הם צריכים להיות מותאמים לפלטפורמה ולמשתמשים שלה או ליצור אותם במיוחד עם TikTok בראש, ולוודא שהם מתאימים בצורה מושלמת לחוויית המשתמש ש-TikTok מביאה. 

טיקטוק שם כדי לעזור לך!

פלטפורמת המודעות של TikTok מגיעה עם ערכת יצירת וידאו משולבת, שנועדה לעזור ולהקל על משווקים ליצור מודעות. הוא מספק לך טונות של תמונות ותבניות וידאו עם ספריית מוזיקת ​​רקע ענקית בחינם שתעזור לך להתאים אישית ולכוונן את המודעות שלך כדי להפוך אותן למעניינות יותר למיקום באפליקציה. הגמישות הזו גם הופכת את כל התהליך להרבה יותר מרגש ומושכת אותך ישר פנימה לנסות דברים חדשים ומגניבים ייחודיים רק ל-TikTok. 

Facebook Analytics לעומת TikTok Analytics

פייסבוק היא המובילה בתעשייה בכל הנוגע למיקוד משתמשים וניתוח. במהלך השנים הוא אסף מיליוני נקודות נתונים על הלקוחות הפוטנציאליים שלך. כדי לאפשר את המיקוד האידיאלי ביותר. פייסבוק עושה עבודה מצוינת לתת למשווקים מתקדמים את התובנות לגבי אותם לקוחות כדי שיוכלו למקד לקהלי Lookalike. TikTok עובד על ניתוח דומה, אבל הפלטפורמה שלהם עדיין לומדת. זה התחיל עם התובנות הבסיסיות ביותר. אבל המשיך בחריצות להוסיף עוד ועוד דרכים ללמוד מביצועי המודעות שלך. כדי שתוכל ליצור מסעות פרסום טובים עוד יותר. בינתיים, למשווקים מתקדמים יש כלים אחרים שיכולים לעזור להפיק את המרב מפלטפורמת הפרסום של TikTok. ואז לפצות על מה שחסר לפלטפורמה באופן טבעי.

דחייה שקטה לעומת מערכת תמיכה מוצקה

זה הסיוט של כל מפרסם שהמודעה שלו תדחה או תוסר ללא סיבה ברורה. אתה מפסיד כסף ואת הסיכוי להמרה, ואתה אפילו לא יודע למה. זה קורה לכולם, וזה אפילו לא אירוע נדיר, במיוחד עם פייסבוק. אתה פשוט מקבל הודעה שהמודעה שלך נדחתה ואינך מקבל שום הסבר למה זה קרה. הפלטפורמה פשוט דוחפת את המדיניות שלהם בפרצוף שלך ומשאירה אותך תוהה מה זה שעשית לא בסדר. 

עם TikTok, זה זוג שרוולים שונה לגמרי. בכל סוג של בעיה שתיתקל בו דרך החשבון העסקי שלך, אתה יכול לסמוך על צוות התמיכה המצוין של TikTok שיעזור לך. אם המודעה שלך נדחתה, אתה רק צריך להגיש כרטיס תמיכה. מישהו יחזור אליך תוך 24 שעות. ברוב המקרים, המשוב כולל הנחיות והסברים ספציפיים וברורים לגבי מה השתבש ומה אתה יכול לעשות כדי להציג את המודעה שלך. 

הרוטב הסודי של TikTok – אלגוריתם הלמידה המהירה

המיקוד ב-TikTok דומה לזה שפייסבוק מציעה, למרות שפייסבוק מובילה במחלקה זו ומספקת אפשרויות נוספות כרגע. מה שבאמת עושה את ההבדל בכל הנוגע למיקוד הוא האלגוריתם הייחודי של TikTok. ככל שהמשתמשים מבלים יותר זמן באפליקציה, האלגוריתם מכיר אותם טוב יותר ומה הם באמת אוהבים. הודות לרוטב הסודי הזה, שהוא חלק קריטי באפליקציה, סביר להניח שהמודעה שלך תגיע למשתמשים הנכונים!

TikTok לעומת פרסום בפייסבוק – מה עדיף לעסק שלך? 

אם יש דבר אחד שאנחנו יכולים לומר בוודאות, זה שגם TikTok וגם Facebook הם פלטפורמות מדיה חברתיות מדהימות לפרסום. טווח ההגעה שלהם מדהים ולא חסר להם מבחינת פורמטים, שיטות מיקום ופתרונות מעקב. אם אינך יכול או לא רוצה להשתמש בשניהם, הדרך הטובה ביותר להחליט מה עדיף היא להתחשב באופי העסק או המותג שלך, היעדים שלך וקהל היעד שלך. TikTok עדיף לדברים מסוימים, פייסבוק עדיף לאחרים. בוא נפרק את זה:

פרסום בפייסבוק עדיף אם: 

  • המודעות שלך סטטיות (תמונות)
  • קהל היעד שלך נע בין צעירים לקשישים
  • יש לך תקציב מוצק
  • אתה מכוון גם ל-B2C וגם ל-B2B 

TikTok עדיף אם: 

  • אתה פונה לקהל צעיר יותר
  • אתה רוצה להשתמש במודעות וידאו
  • המותג שלך צעיר, יצירתי ונינוח
  • אתה רוצה להגיע להרבה אנשים בזמן קצר
  • אתה עובד בתעשיית B2C

כמובן, אלו שיקולים כלליים מאוד. אין כלל אוניברסלי שמחליט איזה משני אלה עליך לבחור עבור מסעות הפרסום שלך. אם אינכם בטוחים, תמיד עדיף לדבר עם מומחה שיעזור לכם להחליט על סמך מספר גורמים מכוונים היטב. ויעזור לכם להקים קמפיין מוצלח וחסכוני. 

סיכום

TikTok לעומת פרסום בפייסבוק – מי הזוכה הסופי כאן? ובכן, אנחנו לא הולכים לשקר – זה תלוי! פייסבוק עדיין עושה עבודה ממש טובה, במיוחד עם קהל מבוגר יותר. ו-TikTok מציעה כמה מקומות פרסום חדשים ומלהיבים במיוחד עם נתונים דמוגרפיים צעירים יותר. 

אם כך עלינו לשאול שאלה אחרת. האם כדאי פרסום ב-TikTok? קרוב לוודאי! TikTok יכול להיות כלי רב עוצמה ליצירת מעורבות, חיבור והצגת המותג שלך. וכן יכול להוות גורם המרה מצוין. לא משנה התוצאות וההחלטה לאן אתה מפנה את הכספים שלך, המציאות היא ש-TikTok ימשיך לצמוח! וזה בהחלט מקום להיות בו עכשיו.

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שיעניינו אותך