תוכן עניינים

פרסום בפייסבוק או אינסטגרם

במדיה חברתית הדבר הכי חשוב הוא מספרים, נכון? כמו רוב המשווקים, אתה כנראה עוקב אחרי כמה עוקבים יש לך. כמה לייקים אתה מקבל, כמה צפיות יש לך והזמנות שאתה מקבל. מנקודת מבט של מספרים, קל לראות בפייסבוק את ערוץ המדיה החברתית המוביל להתמקד בו. 

אחרי הכל, פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. עם כ -2.91 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. לאינסטגרם, לעומת זאת, יש כמיליארד משתמשים פעילים חודשיים . אז למה שלא תשפוך את כל מאמצי המדיה החברתית שלך לפייסבוק? 

ובכן, התשובה תלויה בגורמים חשובים אחרים. כמו קהל היעד, האלגוריתם של הפלטפורמה ויעדי מסע הפרסום שלך. מאמר זה יראה את ההבדלים העיקריים בין פייסבוק לאינסטגרם. כך תוכל להחליט היכן להפעיל את מסעות השיווק העתידיים שלך במדיה החברתית. 

מה ההבדל בין פייסבוק לאינסטגרם?

ההבדל העיקרי בין פייסבוק לאינסטגרם הוא שאינסטגרם מאפשרת רק פרסום תמונות וסרטונים. פייסבוק מאפשרת לך לפרסם תמונות וסרטונים, כמו גם סוגי מדיה אחרים. כמו מאמרים, חידונים, קישורים לאתרים וסרטונים ארוכים. 

אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית ליצירת ווידאו קצר בחינם. בעוד שפייסבוק היא פלטפורמת מדיה חברתית חינמית שבה משתמשים יכולים לשתף סוגי פוסטים שונים עם משתמשים אחרים. 

לפייסבוק יש גרסאות אינטרנט ואפליקציות לנייד, שתיהן פופולריות בקרב משתמשים. למרות שאינסטגרם נגישה גם מדפדפן אינטרנט, גרסת האפליקציה לנייד שלה ידידותית יותר למשתמש ובשימוש נרחב. 

כדאי גם לציין שבעוד שלפייסבוק יש בסיס עולמי גדול בהרבה של משתמשים מאשר באינסטגרם, הקהל של אינסטגרם צעיר יותר.

פייסבוק מול אינסטגרם לפי המספרים

לאחר חפירה עמוקה יותר בנתונים, תגלה שגם לאינסטגרם וגם לפייסבוק יש הבדלים ספציפיים שהופכים אותם למתאימים יותר לקמפיינים שיווקיים מסוימים. 

דמוגרפיה של קהל באינסטגרם

לשתי פלטפורמות המדיה החברתית יש דמוגרפיה שונה של קהל. אינסטגרם מתמקדת בדמוגרפיה צעירה יותר המורכבת בעיקר מאנשים מתחת לגיל 30. 

נכון לרבעון הרביעי של 2021, 31 אחוז ממשתמשי האינסטגרם הפעילים בעולם היו בין הגילאים 18 עד 24. יותר ממחצית מאוכלוסיית האינסטגרם העולמית היא בגיל 34 ומטה.

דור מילניום עם מודעות חזותית

הוא פופולרי בקרב משתמשים שמחפשים השראה בעיצוב, רעיונות יצירתיים, טרנדים חדשים ועקיבה אחר משפיענים. אם המותג שלך רוצה להגיע לקהל דור המילניום הצעיר יותר ומודע חזותית.. הנראות באינסטגרם היא חיונית. 

קבוצות גיל שונות בפייסבוק

לפייסבוק יש בסיס רחב יותר של קבוצות גיל שונות. למרות שהפלטפורמה מכוונת לצעירים, מבוגרים וקשישים, היא פונה לקבוצת גיל מעט מבוגרת יותר. (נכון לעכשיו, כ -32 אחוז מהמשתמשים של פייסבוק הם בין גיל 25-34 ו-18 אחוזים הם בני 35-44.) 

הדמוגרפיה הנרחבת של הקהלים שלה יכולה להיות שימושית עבור מותגים עם משיכה רחבה יותר. כאלה המעוניינים למקד לפלחי קהל מגוונים במספר מיקומים. 

מיקוד דמוגרפיה ספציפית

אחד היתרונות הגדולים ביותר של פייסבוק הוא שמותגים יכולים בקלות למקד לדמוגרפיה ספציפית של משתמשים (כמו גיל). ואז לפלח עוד יותר את הקבוצה הזו לפי מיקום, מקצוע ותחומי עניין.

אם אתה מפעיל מסע פרסום בפייסבוק, אתה יכול בקלות להתאים אותו כדי להגיע לאנשים בטווח גילאי היעד שלך או פלחים אחרים (על כך בהמשך). 

מעורבות

למרות שאנשים רבים מאמינים שהפופולריות של פייסבוק דעכה במהלך הרבעון השלישי של 2021. פייסבוק עדיין דיווחה על כ-1.93 מיליארד משתמשים פעילים יומיים (66% מהמשתמשים הפעילים החודשיים). בארה"ב לבדה, הזמן היומי המושקע במדיה החברתית הוא קצת יותר משעתיים. 

לשם השוואה, 63 אחוז ממשתמשי אינסטגרם בארצות הברית ניגשו לאפליקציית שיתוף התמונות על בסיס יומי.

רוב המשתמשים בשתי פלטפורמות המדיה החברתית פעילים על בסיס יומי. אבל המפתח הוא לחשוב על הכוונה מאחורי האינטראקציות של המשתמשים עם הפלטפורמה. 

באופן כללי, אינסטגרם מדגישה השראה, גילוי והתבוננות. אינסטגרם נתפסת לעתים קרובות כמשאב ללמידה על מותגים, מקומות וטרנדים חדשים. אנשים משתמשים בו כדי לקבל רעיונות חדשים ולקבל השראה ויזואלית. 

פייסבוק, לעומת זאת, נותנת עדיפות לקשרים אישיים. לאינטראקציה עם תוכן משותף על ידי חברים ובני משפחה. למעשה, 88 אחוז מהמשתמשים אומרים שהם משתמשים בפייסבוק כדי לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה. רק 17 אחוז אומרים שהם משתמשים בו כדי לעקוב אחר מותגים/חברות.

מסיבה זו, הפייסבוק לא תמיד הכי טוב לבניית נראות מותג. רוב האנשים משתמשים בו כדי ליצור אינטראקציה עם אנשים שהם מכירים. 

פונקציונליות

פייסבוק ואינסטגרם נותנות מענה למקרי שימוש שונים. אינסטגרם מוגדרת לשיתוף סרטונים ותמונות בעוד שפייסבוק מאפשרת סוגי פוסטים מגוונים יותר. 

פייסבוק מספקת לקהל מידע מהותי ופונה לדמוגרפיה מגוונת עם ציפיות שונות. אנשים נכנסים כדי לצפות בסרטונים, לקרוא פוסטים, לראות סיפורים. לקרוא את החדשות, לשחק משחקים וללמוד על אירועים חדשים. משתמשים יכולים אפילו למצוא מידע אישי על אנשים פרטיים, היסטוריית עסקים ופרטי קשר, ואירועים שעסקים מקיימים. 

משתמשי אינסטגרם מצפים למידע ברור וויזואלית כשהם נכנסים לפלטפורמה. קל לסרוק במהירות תמונה וכמה שורות של טקסט נלווה בכיתוב. 

חשיבה על הפונקציונליות של כל פלטפורמה תעזור ליצור קמפיין שיווקי שיפעל בהתאם לנקודות החוזק של הערוץ שבחרת. 

הוצאות פרסום

על פי מחקרים אחרונים, לחיצה על מודעות פייסבוק היא הפעילות הפופולרית ביותר שבה משתמשים המשתמשים שלה. בכל חודש נתון, משתמש פייסבוק ממוצע לוחץ על 12 מודעות. בארה"ב, מספר זה עולה ל-18 קליקים על מודעות בחודש. 

משתמשים סומכים על פייסבוק שתציג מודעות רלוונטיות. מסיבה זו, כדאי למנף את האמון הזה כדי להשיק מסעות פרסום משלך. 

אם אתה מפעיל מודעות בפייסבוק או באינסטגרם, תרצה לשים לב לעלות הפעלת הקמפיין וכיצד היא תשפיע על ההכנסות שלך. מודעות פייסבוק בדרך כלל מוערכות יותר ממודעות אינסטגרם (כפי שנמדד לפי בסיס לכל קליק). 

בממוצע, ערך העלות לקליק עומד על  $0.49 עבור מודעות פייסבוק ו- $1.09 עבור אינסטגרם. מכיוון שהעלות לקליק של אינסטגרם היא יותר מכפולה מזו של פייסבוק, תצטרכו להגדיר תקציב ברור ולהיצמד אליו. זאת כדי שלא תסתכנו כאשר אתם מנהלים קמפיין בפלטפורמה. 

לפייסבוק יש גם שיעור קליקים גבוה בהרבה עבור מסעות הפרסום שלה. למעשה, לפייסבוק יש את שיעור הקליקים הגבוה ביותר בסך הכל – 3.06% בממוצע – בהשוואה לאינסטגרם, שהוא 0.68%. 

עם זאת, עלות נמוכה לקליק ושיעור קליקים גבוהים זה לא הכול. צריך גם שהקליקים האלה יהיו בעלי ערך גבוה. 

בעוד שלכל תעשייה יהיו מחירי עלות לקליק ושיעורי קליקים שונים בכל פלטפורמה, פייסבוק היא המנצחת הברורה. זה כנראה בגלל מסעות הפרסום הניתנים להתאמה אישית מאוד. בעוד שאינסטגרם מאפשרת התאמה אישית מסוימת, המסננים שלה אינם חזקים כמו של פייסבוק. 

אַלגוֹרִיתְם 

לאלגוריתמים יש את הכוח להעביר את התוכן שלך בפני האנשים הנכונים. בסופו של דבר זה לא קשור לכמות הצפיות שאתה מקבל. או הרושם שאתה עושה. אלא האיכות שלהן. 

אלגוריתמי הזנה של מדיה חברתית מחליטים אילו פוסטים יראו משתמשים מסוימים ובאיזה סדר הם מופיעים. 

בעבר אולי תזכרו עדכוני חדשות כרונולוגיים שפשוט הציגו את כל הפוסטים לפי הסדר. בעוד שסגנון ציר הזמן הזה היה שימושי כדי לוודא שלא תפספס אף פוסט.. זה היה מבולגן אם עקבת אחר מאות חשבונות. אחרי הכל, איך תהיה בטוח שתראה את הפוסטים האחרונים של החשבונות האהובים עליך?

לא הייתה דרך להביא אותם למעלה. אלגוריתמים נועדו לתת למשתמש הקצה יותר ממה שהוא רוצה – פוסטים רלוונטיים שיעסקו בהם. אלו חדשות נהדרות בתור משווק. לאחר שתבינו כיצד האלגוריתמים של שני הערוצים עובדים, תוכלו להשתמש בהם לטובתכם. ולבצע בחירות טובות יותר בתכנון מסע הפרסום שלכם. 

בעוד שהמדע המדויק מאחורי האלגוריתמים של פייסבוק ואינסטגרם נותר סוד שמור היטב, כמה מרכיבים מרכזיים מפרידים ביניהם.

האלגוריתם של אינסטגרם מסתכל על: 

  1. רלוונטיות : עד כמה ז'אנר הפוסט רלוונטי למשתמש? 
  2. עדכניות: הפוסטים שפורסמו לאחרונה מדורגים גבוה יותר.
  3. הזמן המושקע בהסתכלות על הפוסט: הזמן המושקע בצפייה בפוסט ואי גלילה מעבר לו. 
  4. מעורבות: מספר הלייקים והתגובות לפוסט.
  5. מערכות יחסים: פוסטים מחשבונות שהמשתמשים מקיימים איתם אינטראקציה בתדירות גבוהה יותר.
  6. חיפושי פרופיל: פוסטים מחשבונות שמשתמשים מחפשים לרוב מדורגים גבוה יותר. 
  7. שיתופים: פוסטים מחשבונות שהמשתמש שיתף עם אחרים מדורגים גבוה יותר.

שימו לב כיצד האלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לגורמים אחרים. 

ערכי האלגוריתם של פייסבוק: 

  1. משפחה וחברים: פוסטים מחשבונות אישיים מאנשים כמו חברים ובני משפחה מופיעים גבוה יותר. במילים אחרות, חשבונות ומותגים עסקיים נדחקים למטה בחשיבות הדירוג. 
  2. פוסטים לקידום מכירות יורדים לאחור: פוסטים שדוחפים אנשים לבצע רכישות או להשתתף בתחרויות יורדים בדרגה. 
  3. הפיתיון מועדף: פוסטים שדוחפים באגרסיביות ללייקים. תגובות, שיתופים, תגיות או הצבעות מדורגים נמוך יותר. 
  4. מעורבות: פוסטים שמקבלים תגובות, לייקים ושיתופים תוך פרק זמן קצר מדורגים גבוה יותר.
  5. תמונות וסרטונים: פוסטים חזותיים מדורגים גבוה יותר, בעוד שפוסטים בטקסט בלבד יורדים בדרגה. 

עם הבנה טובה יותר של איך שני האלגוריתמים פועלים, אתה יכול לראות לאילו פוסטים יש סיכוי גבוה יותר לבצע את הביצועים הטובים ביותר בכל ערוץ. למרות שפייסבוק עשויה להיראות כמו הבחירה הברורה עבור מותגים שרוצים להגיע לקהל עולמי עצום.. האלגוריתמים שלה הם לא תמיד הידידותיים ביותר כלפי תוכן פרסומי. 

איך לבחור איזה ערוץ הכי מתאים למותג שלך?

בין אם אתם מנהלים עסק מקומי לממכר מצרכים אורגניים או מותג משלוחים המוכר קולרים לכלבים. נוכחות חזקה במדיה החברתית חיונית לבניית נראות ואמון של המותג. כנראה כבר יהיה לך חשבון עסקי פעיל גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. 

על ידי קיום פרופילים פעילים בשתי פלטפורמות המדיה החברתית, אתה יכול לבחור את הפלטפורמה הטובה ביותר להפעלת כל אחד מהקמפיינים שלך. 

לדוגמה, אם אתה רוצה למקד לבעלי כלבים בני דור המילניום בניו יורק עבור מוצר חטיף הכלבים שלך, אתה עשוי לגלות שאינסטגרם היא הטובה ביותר ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולשיתוף פוסטים אורגניים מרתקים. 

אבל אם אתה מנהל מכולת ירוקה ורוצה קמפיין ממוקד במיוחד המכוון לשוק מקומי, של אנשי מקצוע עובדים בשנות הארבעים לחייהם, המתגוררים במרכז העיר סיאטל.. פייסבוק היא כנראה פלטפורמת המדיה החברתית הטובה יותר. האי מאפשרת להפעיל מסע פרסום ממוקד מאוד מבלי לשרוף את תקציב המודעות שלך מהר. 

המפתח הוא לחשוב על המטרות של כל אחד מהקמפיינים השיווקיים שלך. האם אתה מנסה לבנות אותנטיות וליצור מעורבות עם יותר מקהל היעד שלך? או שאתה מנסה לפרסם מוצר או שירות ספציפיים לקהל קטן יותר ומוגדר במיקום מסוים? 

מענה על שאלות אלו יעזור לך לבחור בין פייסבוק לאינסטגרם כשיגיע הזמן להשיק את מסע השיווק הבא שלך במדיה החברתית.  

מחשבות אחרונות: אינסטגרם מול פייסבוק

פייסבוק ואינסטגרם הם כלים רבי עוצמה לבניית הנראות המקוונת של המותג שלך. במקום להתמקד רק באחד, עדיף להשתמש גם בפייסבוק וגם באינסטגרם במקביל ולנצל את החוזקות הייחודיות שלהם. 

פייסבוק היא כניסה נהדרת לחנויות מקוונות או למקורות מדיה אחרים. אפשר לפרסם קישורים בכל מקום. המודעות בתשלום של הפלטפורמה הן חסכוניות ומותאמות היטב להגעה לקבוצות גיל מגוונות ודמוגרפיות. 

אם אתה מחפש ליצור אינטראקציה ישירה עם לקוחות צעירים יותר וליצור זהות מותג חזקה, אינסטגרם היא ההימור הטוב ביותר בשבילך. 

לשתי הפלטפורמות יש את היתרונות והחסרונות שלהן. הדבר החשוב הוא לדעת איך לקשור אותן למטרות שלך ולהשתמש בהן לטובתך..

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שיעניינו אותך