תוכן עניינים

כל המידע שאתה צריך לדעת על גוגל אנליטיקס 4 (GA4)

גוגל אנליטיקס משתנה. המעבר מ-Universal Google Analytics, שבו אתה כנראה משתמש אלא אם האתר שלך נבנה בשנתיים האחרונות, ל-Google Analytics 4 אומר שבעלי עסקים ומשווקים יקבלו יותר יכולות, אבל הם יצטרכו לבצע כמה שינויים גם כן. הנה מה שבעלי עסקים צריכים לדעת על מעבר ל-Google Analytics 4.

לפני שנלמד עוד על Google Analytics ונעבור ל-Google Analytics 4, בואו נדבר על הדגשים. הנה כמה דברים שבעלי עסקים צריכים לדעת על מעבר ל-Google Analytics 4.

  • אם האתר שלך נבנה לפני אוקטובר 2020 או שהתקנת את Google Analytics לפני תאריך זה, אתה משתמש בגרסה הישנה של Google Analytics, Universal Analytics.
  • Universal Analytics יפסיק לאסוף נתונים חדשים ב-1 ביולי 2023.
  • אינך יכול להעביר נתוני Universal Analytics לגרסה החדשה, Google Analytics 4 (GA4). ככל שתקדם את המעבר, כך פלטפורמת ה-GA4 שלך תהיה שימושית ואמינה יותר.
  • GA4 היא פלטפורמה שונה באופן משמעותי עם מערכת ארגון נתונים חדשנית. ביצוע המעבר הזה והמשך איסוף נתונים שימושיים ידרוש זמן הגדרה.

מה זה גוגל אנליטיקס?

קודם כל, מה זה גוגל אנליטיקס? למה זה חשוב? Google Analytics הוא חבילת הכלים של גוגל שבעלי עסקים, משווקים, מנהלי אתרים ואחרים יכולים להשתמש בהם כדי לראות איך האתר שלהם מתפקד, איך מבקרים מנווטים באתר שלהם ומשתמשים בהם, איך הם מגלים את האתר שלהם ועוד ועוד. ללא Google Analytics, קשה לקבל תמונה ברורה עד כמה האתר שלך משרת את צרכי הלקוחות שלך, והאם התוכן שלך אכן נמצא או לא כאשר משתמשים מבצעים חיפוש רלוונטי .

Google Analytics 4 (GA4) היא הגרסה העדכנית ביותר של Google לחבילת הכלים האנליטיים הזו. חבילת הכלים המקורית מכונה Universal Analytics , והיא תפסיק לפעול בעוד שנה ב-1 ביולי 2023. השינוי הזה הוא משמעותי, והוא דורש כמה שלבים אקטיביים כדי לבצע את המעבר בצורה חלקה. נדון בכך בפירוט רב יותר מאוחר יותר בפוסט.

מדוע Google Analytics משתנה?

ראשית, מדוע גוגל מבצעת את השינוי הזה? האם GA4 טוב יותר מ-Universal Analytics?

אחת הסיבות למעבר ל-Google Analytics 4 היא הגנת הפרטיות של הצרכן. GA4 היא, בחלקה, התגובה של Google לגוף הולך וגדל של חקיקה המגבילה קובצי Cookie למעקב, כגון החקיקה הכללית להגנה על נתונים של האיחוד האירופי (GDPR) וחוק פרטיות הצרכנים של קליפורניה (CCPA). כמעט בוודאות ראית תיבות קופצות והודעות המסבירות באילו קובצי Cookie משתמש אתר אינטרנט, כיצד הם משתמשים בהם וכיצד תוכל לבטל את הסכמתך. הודעות אלו יכולות להיות מעצבנות, אך הן חלק ממגמה חשובה של הגבלת מעקב ואיסוף ומכירה של נתוני צרכנים. ברוקרי נתונים של צד שלישי, במיוחד, יוצרים תעשייה של מיליארדי דולרים על אריזה ומכירת נתוני משתמשים, לפעמים בדרכים מזיקות ישירות. הגבלת קובצי Cookie היא צעד חשוב לקראת הגנה על פרטיות הצרכנים ורווחתם באינטרנט, אם כי יש עוד הרבה מה לעשות .

המעבר של גוגל ל-GA4 עדיין מספק נתונים חשובים לבעלי אתרים ולמשווקים. סיבה נוספת למעבר ל-GA4 היא לעדכן את תהליך ארגון הנתונים ואיסוף הנתונים, ולהפוך אותו לעוצמתי יותר. אחד היתרונות של GA4 הוא היכולת לחבר נתונים בין אפליקציות ואתרים לנייד, כך שעסקים יכולים לראות כיצד לקוחות משתמשים בכל אחד מאלה. זה גם מספק כלים נוספים כדי לראות מדוע לקוחות נוקטים פעולה מסוימת באתר שלך (כגון ביצוע רכישה) או אפילו לחזות מה הם עשויים לעשות הלאה, כגון מחיקת אפליקציה או רכישה נוספת בקרוב.

האם גוגל אנליטיקס GA4 טוב יותר מ-Universal Analytics?

בעוד ש"טוב יותר" תלוי במידה מסוימת בנקודת המבט שלך, GA4 מציע נראות גדולה יותר של נתונים בין אפליקציות ואתרי אינטרנט, מסתגל לעולם נטול קובצי Cookie, ואפילו יכול לעזור לך לחזות מה המשתמשים עשויים לעשות הלאה. זוהי מערכת כלים חזקה למדי, וזהו שינוי הכרחי כדי לאזן בין הצורך בפרטיות של המשתמשים לבין הצורך בבינה עסקית שמישה.

לפי גוגל  GA4 מציע מספר יתרונות, כולל הבאים:

  • אוסף נתוני אתר ואפליקציה כדי להבין טוב יותר את מסע הלקוח
  • משתמש באירועים במקום בנתונים מבוססי הפעלה
  • כולל בקרות פרטיות כגון מדידה ללא קובצי cookie, ומודלים של התנהגות והמרות
  • יכולות חיזוי מציעות הדרכה ללא מודלים מורכבים
  • אינטגרציות ישירות לפלטפורמות מדיה עוזרות להניע פעולות

מה שונה ב-GA4?

GA4 שונה באופן משמעותי מ-Universal Analytics. הוא משתמש בממשק משתמש אחר, נקודות נתונים חדשות ומודל נתונים שונה לחלוטין. המשמעות היא שכדי לשמור על הנתונים הדרושים לך כדי לעקוב אחר מגמות מכירות , מסעות פרסום שיווקיים, מספרי תנועה וצמיחה עסקית, תצטרך להקדיש זמן מה כדי להתאים את GA4 סביב היעדים והדוחות שלך, ולהכיר את הפלטפורמה.

לדוגמה, Universal Analytics מבוסס על הפעלה, והנתונים בנויים סביב פעולות מסוימות בתוך זמן מוגדר. לכן, אם מבקר מבצע פעולת המרה ארבע פעמים באותה הפעלה, היא תיחשב כהמרה אחת בלבד. עם זאת, ה-GA4 החדש מבוסס על אירועים, כך שכל אירוע ייחשב בנפרד. זה יכול לספק נתונים יעילים יותר, מכיוון שמנהלי אתרים, בעלי עסקים ומשווקים בדרך כלל רוצים לדעת אם משתמש נוקט פעולות בעלות ערך, בהתאם לשלבי משפך המכירה שלו .

האם בעלי עסקים צריכים להעביר את האתרים שלהם לגוגל אנליטיקס GA4?

בקיצור, כן, בעלי עסקים צריכים להעביר את האתרים שלהם ל-GA4, כמה שיותר מוקדם יותר טוב. יש לכך כמה סיבות חשובות.

ראשית, Universal Analytics יפסיק לפעול החל מה-1 ביולי 2023. המשמעות היא שלא תירשם תנועה חדשה, כך שהנתונים שתאספו מ-Universal Analytics ייפסקו. עדיין תהיה לך גישה לנתונים היסטוריים. אך לא תוכל לראות כיצד משתמשים מנווטים באתר שלך. כיצד הם מוצאים את האתר שלך. מכירות חדשות או המרות חדשות ועוד. גישה ל-Universal Analytics לא תהיה נתמכת לנצח. כך שהזניחה של המעבר זמן רב מדי תעמיד את הנתונים שלך בסכנה.

שנית, ויותר חשוב, אינך יכול להעביר את הנתונים שלך מ-Universal Analytics ל-GA4. המשמעות היא שאם תחכה לרגע האחרון כדי להתחיל להשתמש ב-GA4, ייתכן שיש לך פערים בנתונים שלך. אם תבצע את המעבר כעת, תוכל לאסוף נתונים עם חבילת הכלים החדשה הזו מוקדם יותר. כאשר אתה יוצר חשבון GA4, הוא למעשה יוצר נכס חדש. כך שתהיה לך גישה לנתונים ההיסטוריים שלך וגם לנתונים החדשים שלך. לכן, יהיה לך זמן חפיפה מסוים שבו חשבונות Universal Analytics שלך עדיין יהיו פונקציונליים. וחשבון GA4 שלך יבנה נתונים היסטוריים.

האם קשה לעבור מ-Universal Analytics לגוגל אנליטיקס GA4?

כדי ליצור את חשבון GA4 החדש שלך, Google מספקת אשף עוזר הגדרה. עם זאת, הפיכת חשבון GA4 החדש שלך לשימוש, ומעקב אחר הנתונים הדרושים לך, עשויים להיות קצת יותר מורכבים. לכן, ביצוע הצעד הראשון לפתיחת חשבון GA4 שלך עשוי להיות קל. עם זאת, למעשה הוצאת השירות מתוך חבילת הכלים החדשה והחזקה הזו תדרוש קצת יותר הגדרה. גוגל אנליטיקס, כולל Universal ו-GA4, יכול לאסוף נתונים רבים ולחמצן את המספרים בדרכים מעוררות תובנות. אבל הוא חייב לדעת מה אתה מחשיב כחשוב כדי לתת לך תובנות מעשיות.

למערכות ניהול תוכן (CMS) שונות כמו WordPresS ,Weebly וכו' יהיו תהליכים מעט שונים עבור זה. אם אתה משתמש ב-Google Tag Manager כדי לנהל את קטעי הקוד שמתעדים טריגרים ומשתני מעקב אחרים, תצטרך להגדיר שדות. וכן להגדיר פרמטרים בהתאם. כך שהנתונים שלך יישארו עקביים. זכור, משתני הנתונים וממשק איסוף המידע שונים באופן משמעותי ב-GA4.

תהליך המעבר הזה מ-Universal Analytics ל-GA4 יכול להיות מאיים. קחו את זה צעד אחד בכל פעם, והקדישו זמן להכיר את פלטפורמת GA4 החדשה. זה יעזור לך לאסוף נתונים על הנכסים המקוונים שלך שיעזרו לבנות עסק טוב שמוכן לעתיד. 

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שיעניינו אותך