תוכן עניינים

עיצוב מחדש של אתרים לעומת רענון אתרים: מה אתה צריך ולמה?

בזמן שאתה מצפה לשנה החדשה, ייתכן שאתה שוקל שינויים באתר האינטרנט שלך. אולי עבר זמן מה מאז שביצעתם עדכונים, או אולי אתם מחפשים החזר ROI נוסף מהאתר שלכם. אז, האם אתה מחפש עיצוב מחדש לאתר או רענון אתר? מה ההבדל בין עיצוב מחדש של אתר לבין רענון אתר, ואיך תדע מה מתאים לך?

עיצוב מחדש של אתר לעומת רענון אתר: מה ההבדל?

גם עיצוב מחדש של אתר וגם רענון אתר יכולים לשנות את המראה והתחושה של האתר שלך, אבל יש כמה הבדלים חשובים ביניהם.

עיצוב מחדש של האתר

עם עיצוב מחדש של אתר, אתה תשנה אלמנטים גדולים יותר, וסביר להניח שתבצע מספר שינויים גדולים בו-זמנית. ייתכן שתשנה את הפריסה והמבנה הכוללים של האתר שלך, מערכת ניהול התוכן, צבעים ומיתוג , פונקציונליות ועוד. תהליך זה לוקח יותר זמן, וסביר להניח שתזדקק לעזרה מכמה אנשי מקצוע מנוסים כדי להשיג את התוצאה הרצויה. סביר להניח שהאתר שלך יושק מחדש לחלוטין. כתובות האתרים שלך עשויות להישאר זהות, אבל עיצובים, תבניות ותוכן חדשים יחליפו את הישנים.

רענון אתר

עם רענון אתר, תשנה כמה אלמנטים קטנים יותר, אבל המבנה והפונקציונליות הכלליים יישארו זהים. אתה עשוי לבצע שינויים בתבניות הדף שלך, כגון שינוי צבעים או סמלי לוגו, לבצע ביקורת תוכן, לשפר את מהירות טעינת הדף שלך או לבצע שינויים אחרים. בתהליך זה, אתה או חברי הצוות שלך עשויים לבצע שינויים קטנים לאורך זמן, או מספר שינויים בו-זמנית. מכיוון שהרשת משתנה במהירות, מומלץ לערוך רענון אתר מדי שנה בערך. כך האתר שלך יעבוד מהר ויבטיח שהוא בעל ערך ללקוחות שלך ולאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי הכוללת שלך .

עיצוב מחדש של אתרים לעומת רענון אתרים: מה אתה צריך ואיך אתה יודע?

האם אתה צריך עיצוב מחדש של אתר או רענון אתר? ואיך יודעים במה לבחור? התבוננות מקרוב באתר שלך ושאלת מספר שאלות יכולה לעזור לך להחליט.

המטרות שלך

ראשית, שאל את עצמך מה אתה רוצה שהאתר שלך יעשה. האם אתה רוצה ללכוד תנועת חיפוש אורגנית? למכור פריטים באינטרנט? לספק מידע? ללכוד לידים פוטנציאליים? להרחיב את פעילות השיווק הדיגיטלי שלך? אולי יש משהו אחר שאתה מחפש, או אולי תרצה להשיג מספר יעדים.

פעילות אחרונה

עם המטרות שלך בחשבון, שקול עד כמה האתר שלך עובד כרגע. האם האתר הנוכחי שלך מסוגל לעמוד ביעדים הללו? אם לא, שקול עיצוב מחדש כדי להוסיף את הדפים והפונקציונליות הדרושים לך. אם האתר שלך מסוגל לעמוד ביעדים האלה, אבל לא, למה לא? האם תנועת החיפוש שלך ירדה? האם חלקים מהאתר שלך שבורים? ייתכן שתטפל בבעיות אלו באמצעות רענון.

הופעות של לקוחות

שוחח עם כמה חברים או לקוחות ובקש מהם להשתמש באתר שלך. איזה רושם הם מקבלים? בקשו חוות דעת כנה. האם האתר שלך נותן את הרושם שהעסק שלך מודרני ומאורגן היטב, או מיושן וכאוטי?

תן לבודקים שלך משימה חשובה לביצוע, כגון יצירת קשר איתך או קניית פריט. אל תיתן להם רמזים או הוראות. במקום זאת, ראה כיצד הם מנווטים באתר באופן טבעי. האם הם יכולים להשלים את המשימה שנתת להם? או שמא יש בלבול לגבי איך האתר שלך עובד, או איך התוכן שלך מאורגן?

אם הרושם הראשוני של הלקוחות שלך הוא חריג או שקשה מאוד לבצע משימה קריטית, הגיע הזמן לעיצוב מחדש של האתר. אם האתר שלך הוא קצת מחוץ למותג או שיש כמה מחסומים לביצוע משימה, נסה קודם לרענן את האתר.

זְמַן

היה כנה – מתי בפעם האחרונה ביצעת שינויים משמעותיים באתר שלך? אם האתר שלך מעל 10 שנים, הגיע הזמן לעצב מחדש. עיצוב אתרים מלפני 10 שנים לא רק מיושן, אלא שגם עדכוני תוכנה ושיטות עבודה מומלצות השתנו באופן משמעותי. כך שהאתר שלך צפוי להיות איטי או פגיע להתקפות סייבר.

אם עברו כחמש שנים, עיצוב מחדש של האתר יכול לעזור לשפר את מהירות האתר, האבטחה והשימושיות באופן משמעותי, אבל לפחות לבצע רענון אתר. אם ביצעתם שינויים משמעותיים בעיצוב, בפונקציונליות או בתוכן שלכם בשנתיים-שלוש האחרונות, מומלץ לבצע רענון נוסף, אך כנראה שאין צורך בעיצוב מחדש אלא אם כן המטרות שלכם השתנו.

הניסיון שלך

האם אתה חושש לבצע שינויים באתר שלך? האם זה מרגיש מבלבל או מכריע? אם אתה או חברי הצוות שלך לא מרגישים בנוח לבצע שינויים או להוסיף תוכן, האתר שלך אינו כלי שימושי עבורך. עם עיצוב מחדש של האתר, אתה יכול לעבור לפלטפורמה שאתה מרגיש איתה בנוח, ולהוסיף כלים שיעזרו לך לבצע שינויים בקלות רבה יותר.

מהו רענון אתר?

מכיוון שרענון אתר בדרך כלל פחות מסובך ומתמקד בשיפור היבט מסוים באתר שלך, נתחיל כאן. ישנן דרכים רבות שבהן תוכל לרענן את האתר שלך, ושהיא תבחר תלויה ביעדים או בבעיות שברצונך לתקן.

קביעה אילו שינויים ברצונך לבצע בדרך כלל מתחילה בביקורת. זוהי הערכה של היבט מסוים באתר שלך. הערכות אלו יכולות להראות לך היכן תקבל את התמורה המקסימלית מהרענון שלך.

ביקורת מהירות

זמני הטעינה של האתר שלך חשובים לחוויית המשתמש שלך וגם ממלאים תפקיד חשוב באופן שבו גוגל ומנועי חיפוש אחרים מדרגים את האתר שלך כאשר משתמש נכנס לחיפוש רלוונטי (זה ידוע גם בשם Search Engine Optimization או SEO). אתה יכול פשוט ללחוץ על האתר שלך ולראות אם הוא עובד במהירות, אבל אתה יכול גם לקבל מדדים מדידים. Google Search Console הוא כלי חינמי אחד שיראה אילו דפים מפגרים, מדוע ויציע שיפורים.

חלק משיפורי המהירות הללו עלולים להיות מסובכים למדי, אז זה עשוי להיות מועיל לעבוד עם מומחה. אם האתר שלך איטי מאוד, אתה עשוי להפיק תועלת רבה יותר מעיצוב מחדש מלא כדי להחליף תשתית חלשה, במקום לנסות לתקן מספר בעיות.

ביקורת תנועה

כמה מבקרים באתר אתה מקבל בחודש ממוצע? האם תעבורת האינטרנט שלך ירדה לאחרונה? אם תעבורת האינטרנט שלך ירדה או שאינך בטוח כיצד לענות על שאלה זו, הוסף זאת לרשימת רענון האינטרנט שלך.

אם אינך בטוח כיצד לגשת למספרי התנועה שלך, התחל עם Google Analytics . זהו עוד כלי חינמי שתוכל לשלב באתר האינטרנט שלך היום. זה ייתן לך תובנות שימושיות רבות לגבי האופן שבו משתמשים מוצאים את האתר שלך, כמה זמן הם נשארים, באילו דפים הם מבקרים ועוד הרבה יותר.

אם התנועה שלך ירדה, תסתכל מקרוב. יש הרבה סיבות שזה עשוי להתרחש. אם האתר שלך לא נטען מהר או SEO שלך מיושן, כנראה שהאתר שלך לא יופיע בראש חיפוש, כך שיהיה קשה יותר למשתמשים למצוא אותך. אולי מתחרה עבר למרחב שלך, והחל לגנוב את המבקרים באתר שלך. לחלופין, אולי התוכן שלך אינו שימושי כפי שהיה פעם, והמשתמשים התנתקו.

ביקורת תוכן

כמה דפים יש באתר שלך? שקול את דפי הליבה שלך, כגון דף הבית שלך, דף אודות ודף יצירת קשר, כמו גם תוכן אחר שיצרת, כגון דפי נחיתה או פוסטים בבלוג. האם כמות התוכן שיש לך הגיונית עם המטרות של האתר שלך? אולי התוכן שלך הפך לעצום ולא מאורגן מכדי להיות יעיל. לחלופין, אולי אינך מספק מספיק תוכן, כך שקשה יותר למשתמשים למצוא את האתר שלך.

אם מספר הדפים וכמות התוכן שלך אינם הגיוניים עם יעדי האתר שלך, הגיע הזמן לשינוי. בצע ביקורת תוכן מפורטת יותר. כדי לראות אילו דפים מניבים ביצועים טובים, ואילו ניתן לאחד או למחוק. לחלופין, אם התוכן שלך דל למדי, ראה מה המתחרים שלך יוצרים, או מה הקהל שלך מחפש.

ביקורת פונקציונליות

אם האתר שלך אינו מסוגל להגשים את היעדים שלך או אם המשתמשים מתקשים להשלים משימות קריטיות, תזדקק לבדיקת פונקציונליות. אילו פונקציות יש לאתר שלך כרגע? אילו פונקציות היית רוצה שיהיו לו? האם יש פונקציות שבורות?

בדוק את הפונקציות הנוכחיות של האתר שלך, אפילו דברים פשוטים כגון שימוש בדף יצירת קשר. תסתכל גם על פונקציות פסיביות. כגון הגנות מפני התקפות סייבר, תוספות לשיפור מהירות הטעינה או אינטגרציות עם כלים מועילים, כמו Google Analytics. תקן כל פונקציה שאינה פועלת היטב ועדכן את כל היישומים הזקוקים לכך. החלף את כל היישומים שלא ניתן לתקן. מחקר יישומים או שילובים שיכולים לספק את הפונקציות שחסרות לך.

מהו עיצוב מחדש של אתר אינטרנט?

עיצוב מחדש של אתר הוא מעורב יותר, ויהיו שינויים נוספים באתר שלך עם השדרה הזו. אתה יכול לשנות כמעט כל דבר עם עיצוב מחדש של האתר שלך, אם כי זה רעיון טוב לשמור על כתובות האתרים שלך זהות עבור SEO. הנה כמה מהשינויים שאתה עשוי לבצע עם עיצוב מחדש של אתר אינטרנט.

שינויים במערכת ניהול תוכן

ללא מערכת ניהול תוכן (CMS) , תצטרך לערוך קוד גולמי כדי לבצע שינויים כלשהם באתר שלך. CMS שלך הוא כמו תוכנית עריכה. הוא מאפשר לך לבצע שינויים ואז הוא מתרגם את השינויים הללו לקוד הנכון, במקום הנכון. וורדפרס היא מערכת ה-CMS הפופולרית ביותר, המפעילה כ -40% מכלל אתרי האינטרנט . ישנן מערכות רבות אחרות לניהול תוכן גם כן.

אם אינך מרגיש בנוח לבצע עריכות בסיסיות באתר שלך, או להוסיף דפים או תוכן חדשים, עיצוב מחדש של האתר שלך צריך לכלול העברה ל-CMS חדש. לימוד מערכת חדשה היא תמיד חוויה לימודית, אבל ה-CMS שלך צריך להיות נגיש לך. קח קצת זמן כדי להשוות בין מערכות CMS ולראות מה עשוי להתאים.

תבניות חדשות

תבניות הדפים שלך מאפשרות לך ליצור בקלות דפים חדשים מבלי להתחיל מאפס. ייתכן שיש לך מספר תבניות, כולל דפי נחיתה, דפי מידע, פוסטים בבלוג, דפי מוצר ועוד. אם התבניות שלך מיושנות או שהן גרמו לבעיות כאשר משתמשים בדקו את האתר שלך, עיצוב מחדש של אתר יכול לכלול תבניות חדשות.

עם עיצוב מחדש מתחשב, התבניות החדשות שלך יכולות להשיג מטרות פונקציונליות וניווט, תוך חיזוק המותג שלך. בחר תבניות רספונסיביות והאתר שלך יסדר מחדש באופן אוטומטי כאשר משתמשים מבקרים במכשיר נייד. אם האתר שלך אינו רספונסיבי, זוהי סיבה קריטית נוספת לעצב מחדש את האתר שלך. פונקציונליות ניידת היא חובה.

הפעל חנות או הוסף פונקציה

עיצוב מחדש של אתר אינטרנט יכול לעזור לך לבצע שינויים פונקציונליים גדולים. כגון הוספת חנות מקוונת. תזדקק לכלי מסחר אלקטרוני, כדי להגדיר את האתר שלך. הכלי הזה חייב להיות מסוגל להשתלב עם ה-CMS שלך. רוב ה-CMS מציעים שילובי מסחר אלקטרוני. כל אחד עם רמות שונות של פונקציונליות. בדיוק בזמן שחקרתם את ה-CMS שלכם, תסתכל מקרוב על תוכניות מסחר אלקטרוני כדי לראות איזו מהן עשויה להתאים לך.

ישנם שינויים פונקציונליים רבים אחרים שאתה עשוי לבצע באתר שלך. דנו בעבר בכמה שינויים פונקציונליים שאתה עשוי לבצע ברענון אתר. אך ישנם שינויים אחרים וגדולים יותר שיעבדו טוב יותר עם עיצוב מחדש של אתר. זה עשוי לכלול אזור סגור שאליו המנויים או החברים המיוחדים שלך עשויים לגשת עם סיסמה. מרחב להיפגש ולצ'אט באינטרנט. או תכונה מיוחדת, כמו משחק. כלי מיפוי או משהו אחר.

שינויים באדריכלות

אם ערכת ביקורת תוכן או עבדת עם החברים או הלקוחות שלך כדי לבדוק את האתר שלך, ייתכן שגילית כמה בעיות ארגוניות. אם לבודקי האינטרנט שלך נדרשו יותר משלושה קליקים כדי להגיע למידע שהם צריכים. ארכיטקטורת האתר שלך עשויה להפיק תועלת מעיצוב מחדש של האתר. שינויים בארכיטקטורה ישפיעו באופן משמעותי על הפריסה הכוללת של האתר שלך. לכן שינוי מסוג זה הוא אידיאלי לעיצוב מחדש של אתר אינטרנט, ולא לרענון.

חשוב על ארכיטקטורת האתר שלך כמו הקירות והמסגרת של הבית שלך. אם הקירות והמסגרת לא מאורגנים, גם שאר הבית יהיה לא מאורגן. כדי לארגן מחדש את "מסגרת" האתר שלך, תצטרך להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר. מה האתר צריך להשיג וכיצד לעצב את הדרך הטובה ביותר להגיע לשם. ארגן את התוכן והמידע באתר שלך בקטגוריות שאותן תוכל לארגן במפה או בתרשים זרימה. זה יכול להיות מועיל למפות את זה על הנייר תחילה. ולאחר מכן להתחיל לבנות את האתר שלך לאחר מכן.

אם אתה משווה עיצוב מחדש של אתר לבין רענון אתר, שקול את יעדי האתר שלך. הפונקציות הנוכחיות ואילו שינויים תרצה לבצע. אם שינויים גדולים באתר הם הגיוניים ביותר כדי להגיע ליעדים שלך, שקול לעבוד עם מומחים בעיצוב מחדש של אתרים .

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שיעניינו אותך